Werkwijze

Wat als mensen bij het zien van een foto direct snappen wat er gebeurt of wat u wilt vertellen? Dat scheelt een hoop uitleg en maakt een boodschap krachtiger. Daarom bepaal ik samen met u wat een foto laat zien. U benoemt uw wensen, ik denk mee over uitstraling, compositie en techniek. Er is veel mogelijk. Van redactionele (journalistieke) fotografie tot volledig geregisseerde en uitgelichte bedrijfsfotografie. Op locatie of in mijn professioneel uitgeruste studio.

Betrokken

Die ‘kameleoneigenschappen’ komen vooral voort uit de grote mate van betrokkenheid die ik voel bij mijn onderwerpen. Als het om mensen gaat, probeer ik me zoveel mogelijk in hun situatie te verplaatsen. Bij voorwerpen of situaties, zoek ik de kracht en de schoonheid.

Ook naar opdrachtgevers voel ik een grote mate van betrokkenheid. Ik verdiep me in hun visie, missie, doelstellingen en beleid. Als er iets speelt, ben ik daar over het algemeen wel van op de hoogte. Ook de actualiteit houd ik in de gaten, zodat ik weet wat voor beeld er nodig is voor in- of externe communicatie. Mijn betrokkenheid geeft me aanknopingspunten om fotografie te verzorgen waar een organisatie zich volledig in herkent.

Gedreven

Het is voor mij niet snel goed genoeg. Soms vraagt dat wat geduld van de mensen die ik fotografeer. Een extra lampje, toch even naar buiten – ja, ik ben perfectionistisch. Aan de andere kant ben ik ook realistisch. Ik werk met wat er is en wat kan, maar ga dan wel voor het best mogelijke.

Samen

Ik ben ervan overtuigd dat je voor het best mogelijke beeldverhaal en de meest aansprekende foto’s elkaars sterke punten moet benutten. Opdrachtgevers kennen hun eigen organisatie beter dan wie dan ook – ik heb een heldere kijk op fotografie, het vertellen van beeldverhalen en een groot inlevingsvermogen. Die krachten breng ik graag samen. Dat leidt tot de best mogelijke producties waar opdrachtgevers zich helemaal in herkennen. Liefst bouw ik aan een duurzame band met opdrachtgevers. Als je elkaar beter leert kennen, heb je aan een half woord genoeg om elkaar te begrijpen.

MediaFiler – Snel en gemakkelijk

De fotoarchiefsoftware die ik gebruik is MediaFiler. Korte tijd nadat ik foto’s heb gemaakt, zijn deze hierin terug te vinden. De opdrachtgever bepaalt vervolgens welke foto’s hij wil bestellen. Dat kan met een druk op de knop, maar het is ook mogelijk om de selectie eerst te delen met bijvoorbeeld een externe vormgever. De belangrijkste eigenschappen van MediaFiler op een rij:

  • Alle foto’s snel vindbaar door tags, bijschriften en krachtige zoekfunctie
  • 24 uur per dag beschikbaar, vanaf elke computer met een internetaansluiting
  • Foto’s selecteren, selecties delen en bestellen met een druk op de knop
  • Albums beheren, bijvoorbeeld om bij te houden in welke publicaties van de organisatie foto’s al zijn gebruikt
  • Gekochte beelden altijd direct beschikbaar in meerdere resoluties
  • Veilig, want fotoarchieven zijn alleen toegankelijk met een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik wil het mijn opdrachtgevers zo gemakkelijk mogelijk maken. MediaFiler draagt daar zeker aan bij! Tip: Wil je zelf aan de slag met fotoarchiefsoftware? Probeer dan het ‘kleinere broertje’ van MediaFiler: FotoFiler.

error: Alert: Content is protected !!